2018 m. gruodžio 31 d., pirmadienis

Santrauka 2018

Oi, tie metai bėga kaip pasiutę. Čia pradedi vienus iššūkius, o jau, žiūrėk, reikia daryti apžvalgą, kaip sekėsi juos vykdyti... Dažniausiai man sekasi taip pusėtinai, labai jau trūksta disciplinos, bet metų pabaigoje vis tiek turiu ką apžvelgti, kad ir kelias knygeles.
Nuotr. iš Pinterest
Visų pirma, šiemet, kaip ir kiekvienais metais, Goodreads'e išsikėliau sau labai žmogišką iššūkį - 20 knygų. Niekad neužsibrėžiu tokių tikslų kaip 80 ar 100 knygų, nes žinau, kad tikrai neįvykdysiu. Gerbiu tuos, kurie perskaito tiek daug knygų per metus, bet man tai nėra siekiamybė. Tai perskaičiau 24 - valio man (iš tiesų tai 26, bet į sąrašą neįtraukiau dviejų jau n-tąjį kartą skaitytų knygų).
Taip pat šiais metais išgyvenu ilgą laukimą. Naujo ir paskutiniojo „Sostų karų“ sezono :D Iki šiol buvau skaičiusi tik dvi pirmąsias knygas, ir tas pačias jau kaži kokiais gūdžiais laikais, tai šiemet va ėmiau ir skaitau visą istoriją nuo pradžių. Tad šiais metais mano sąskaitoje - įveiktos pirmosios keturios „Ledo ir ugnies giesmės“ serijos knygos, t.y. 3120 puslapiai. Tuo tarpu trečioji dalis („Kardų audra“) yra ir storiausia metų knyga, gal ir išvis storiausia kada nors skaityta. Kol kas šios serijos dar neaprašinėjau, liko perskaityti dvi knygas (nelauksiu, kol Martinas parašys paskutines :D), šis iššūkis laukia kitais metais.
2018-aisiais nepamiršau ir savo mėgstamiausio žanro - distopijų. Pastaraisiais metais skaitau jų daugiau ir nuo šiemet jau jaučiu pareigą sukaupti nuosavą distopijų biblioteką. Aš net nemoku paaiškinti, kuo man taip patinka šis žanras. Bet čia yra taip, kaip su Raffaello, Pringles ir tatuiruotėm: kartą pabandai ir nebegali sustot. Tad šiemet atrasta Margaret Atwood ir jos „Tarnaitės pasakojimas“ pastūmėjo distopijas į kitą lygį. Labai patikusi knyga ir absoliučiai sužavėjęs serialas. Beje, Atwood parašė ir šlykščiausią šiais metais skaitytą knygą - „Oriksė ir Griežlys“. Bet kad ir kaip ten būtų, svajoju perskaityti visą MaddAddam trilogiją, kurios dalis yra ši šlykštybė. Paskaitykit, suprasit, apie ką kalbu :D
Dar metų pradžioje perskaičiau vieną ypatingą knygą. Pirmą kartą skaičiau Orhan Pamuk kūrinį „Sniegas“. Knyga tikrai ypatinga, kito žodžio jai apibūdinti nėra. Žinau, kad skaitysiu ir daugiau Pamuko.
Kiekvienais metais noriu perskaityti daugiau knygų angliškai. Šiemet visgi vėl apsiribojau viena. Tai savo mylimo Becketto penktąją dalį apie Deividą Hanterį. „The Restless Dead“ nė kiek nenusileidžia ankstesnėms dalims. Džiaugiuosi, kad kitais metais galėsiu perskaityti jau šeštąją, ir truputį liūdžiu, kad leidyklos nesuteikia galimybės skaityti šių nepaprastai puikių detektyvų tiems, kas neskaito anglų kalba.
Ateinančiais metais tikrai angliškai skaitysiu daugiau - aš būčiau ne aš, jei jau nebūčiau prisipirkusi knygų iš Bookdepository :D

Truputis Goodreads statistikos
Šiais metais vietoj to, kad skaityčiau naujas knygas, žinoma, skaičiau ir jau skaitytas - man atrodo, kad nė vieni metai be to neapsieina. Tik nerašiau apie jas, nes tektų tai daryti kasmet. Taip taip, mano mylimas Haris Poteris. Šįkart perskaičiau tik dvi paskutines dalis (atbuline tvarka :D), bet jaučiu, kad ateinančiais perskaitysiu visas 7. Na, ir prisiminiau „Saulėlydžio“ sagą, tai vėl perskaičiau pirmąją dalį :D Matyt, tuo metu reikėjo. Šįkart tiek prisijuokiau iš savęs, kad taip dievinau šią istoriją, nes skaitant dabar, praėjus beveik 10 metų nuo tada, kai skaičiau pirmą kartą, kitaip neįmanoma. Tokie lėkšti dialogai, sakiniuose - jokio grožio. Turbūt pirmąkart pajutau, kaip užaugau net ir knygų skaityme.
2018-aisiais atradau, kad man labai patinka skaityti negrožinę literatūrą! Na, gerai, gal ir anksčiau tai žinojau, bet šiemet mano perskaitytų knygų sąraše jų nugulė daugiau nei anksčiau. Taip pat atsirado noras pirkti daugiau negrožinės literatūros knygų. Manau, kad jos skirtos skaitymui ne vieną kartą, dėl to vertos būti namų bibliotekoje. Tad turbūt nieko nenustebinsiu pasakydama, kad tikriausiai geriausia metų knyga (kad ir kaip sunku būtų išsirinkti), man šiemet tapo Yuval Noah Harari „Sapiens. Glausta žmonijos istorija“. Taip, knyga be proto populiari, bet tai mane labai džiugina. Kuo daugiau tokių knygų atsiras top'uose, tuo daugiau mąstančių žmonių mus sups.

Tiesa, šią vasarą prisijungiau ir prie bookstagrammerių bendruomenės, kuri tikrai nemaža! Radau ir bendraminčių, nebūtinai knygų temomis - tas man labiausiai ten ir patinka, kad gali parašyti bet kam ir bet kada, ir apturėti kuo puikiausią pokalbį apie ką tik nori! Jeigu dar nesekate, mielai kviečiu pasekti mane ten - srautas kiek kitoks nei čia, tinklaraštyje.

Ar pasižadėsiu sau kažką kitiems metams? Pora pažadų jau išdėstyta aukščiau, o visi kiti.. Žinoma, vėl nusistatysiu Goodreads iššūkį. Bet ar darysiu kažką konkretaus - nežinau. Kitais metais reikia naujo darbo ir pabaigti rašyti magistro mokslinį darbą - gana rimti dalykai, galintys nepalikti tiek daug laiko skaitymui, kiek norėtųsi. Dar turiu begalinį TBR sąrašą, akis badančią betvarkę lentynose, kur knygos surikiuotos ta tvarka, kokia jas turėčiau skaityti, jau nekalbant apie tai, kad ištisai atsiranda naujų knygų, kurios sudomina. Visų skaitytojų problema ta pati, bet jei būtų tik tokios problemos, tai oi, kaip paprasta būtų gyventi!

Gerų metų, atnešiančių dar daugiau įdomių istorijų, kurios sugulė knygų puslapiuose!

2 komentarai:

Kžl rašė...

Su naujais metais ir gero skaitymo tarp magistrinių ir kitų darbų

Anonymous rašė...

Aš džiaugiuosi šiandien galėdamas pasidalyti savo liudijimu su pasauliu. Niekada neįsivaizduoju savęs tai darantis, tačiau esu kupinas džiaugsmo ir noriu, kad kiti turėtų savo pagalbą. Aš esu biuro sekretorė pagal profesiją, turiu du vaikus su vyru. Mano vyras paliko mane ir mūsų vaikus be jokio paaiškinimo. Jis tiesiog paliko namus, o aš girdėjau, kad jis mato kitą moterį. Aš išbandžiau visas įmanomas priemones, norėdamas jį grąžinti namo, tačiau jis elgėsi keistai manęs atžvilgiu ir netgi apleido vaikus. Aš buvau nusivylęs ir nuniokotas, ieškojau pagalbos iš įvairių pusių, kol pamačiau pranešimą apie dr. Ajayi rašybos keitiklį. Kreipiausi į rašytoją, kuris man pasakė, ką daryti. Jis patikino mane, kad jis ištaria rašybą ir viskas bus gerai per tris dienas, tačiau buvau skeptiškas ir pateikiau keletą minčių, kol galiausiai vėl susisiekiau su juo, mes kartu ėjome į procesą ir nustebau, kad rašyba suveikė, o mano vyras grįžo namo ir atsiklaupė, kad maldautų atleidimo, bet pirmasis buvo jo netikėtas skambutis, nes mes nesikalbėjome apie 6 mėnesius. Dr. Ajayi yra iš tikrųjų jo žodžių žmogus, jei turite problemų dėl savo santykių ar bet kurio gyvenimo aspekto, susisiekite su rašytoju dr. Ajayi dėl ilgalaikio sprendimo.

Paštas: drajayi1990@gmail.com
„Viber“ arba „WhatsApp“ numeris: +2347084887094